czwartek, 27 kwietnia 2017

Zupa krem z białych warzyw z gorgonzolą

Ta zupa to mój ostatni hit. Zaskakująco prosta i niepozorna, swoim smakiem skradła moje serce! Od dzisiaj, na mojej liście zupowych faworytów - w ścisłej czołówce :)
To idealna propozycja zarówno na posiłek w środku tygodnia, elegancki obiad, a nawet na świąteczną przystawkę.
Zapiszcie ten przepis w ulubionych. Na pewno się przyda :)
Ta zupa to mój ostatni hit. Zaskakująco prosta i niepozorna, swoim smakiem skradła moje serce! Od dzisiaj, na mojej liście zupowych faworytów - w ścisłej czołówce :)  To idealna propozycja zarówno na posiłek w środku tygodnia, elegancki obiad, a nawet na świąteczną przystawkę.  Zapiszcie ten przepis w ulubionych. Na pewno się przyda :)




































Składniki: 
1,5l bulionu (warzywnego lub mięsnego)
3 liście laurowe
3 ziarna ziela angielskiego
1 duży seler
5 średniej wielkości ziemniaków
1 por (biała część)
2 pietruszki
6 ząbków czosnku
150g sera gorgonzola
350ml śmietanki 30%
2 łyżki soku z cytryny
gałka muszkatołowa
sól, pieprz 

Ponadto:
5 kromek czerstwego pieczywa
2 łyżki oleju 


Obrane i umyte warzywa: seler, ziemniaki, pora oraz pietruszkę kroimy na kawałki i wrzucamy do gotującego się bulionu. Dodajemy ząbki czosnku (w całości), liście laurowe oraz ziele angielskie. Gotujemy na wolnym ogniu, aż warzywa zmiękną.
Dodajemy rozdrobniony ser i blendujemy wszystko na gładki krem. Zupę doprawiamy do smaku sokiem z cytryny, solą, pieprzem oraz gałką muszkatołową. Wlewamy zahartowaną śmietanę, zagotowujemy. 
Przygotowujemy grzanki. Na patelni rozgrzewamy olej. Wrzucamy pokrojony w kostkę chleb lub bułki i smażymy na wolnym ogniu do zrumienienia.
Zupę podajemy posypaną grzankami, z odrobiną koperku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz